Het is geen grap, maar we doen het goed!

01-04-2023
Gisteren (vrijdag 31 maart) is de inspectie van onderwijs bij ons op school geweest om te beoordelen of OBS Anne Frank een goede school is. Na een dag van groepsbezoeken, gesprekken met leerlingen, ouders, leraren en de directie is de inspectie tot de conclusie gekomen dat OBS Anne Frank een GOEDE school is.
Dat wisten wij natuurlijk al, want van onze leerlingen, u en andere waar we mee samenwerken krijgen we dikwijls te horen dat u over het algemeen tevreden bent. Dit wilden wij graag ook van de inspectie te horen krijgen en besloten de waardering goed aan te vragen.

Ruim 2 jaar geleden is deze aanvraag gestart en gisteren kregen wij dat bevestigd. Van de 12 onderwerpen waar de inspectie naar kijkt, zijn er op dit moment 10 goed. Twee onderwerpen worden als voldoende beoordeeld. Wij zijn ontzettend trots op dit resultaat!

Een rode lijn binnen onze school is dat we zichtbaar de behoeften van onze leerlingen centraal stellen en dat we met scherpe analyses de juiste hulp en begeleiding kunnen bieden aan onze leerlingen. Voor zowel kinderen die een steuntje in de rug nodig hebben, maar ook de leerlingen die meer uitdagingen zoeken.

Daarnaast stelde de inspectie vast dat onze resultaten die we met onze leerlingen bereiken ver boven wat verwacht mag worden en boven het landelijk gemiddelde zijn. Ook doen onze leerlingen het gemiddeld goed op het voortgezet onderwijs.

De veiligheid en het schoolklimaat van de school werden ook als goed beoordeeld. We zijn dan ook een gezonde school op welbevinden.

Tenslotte merkten de inspecteurs op dat onze kwaliteitszorg goed is. Er heerst op een school een klimaat waar van en met elkaar geleerd wordt. We werken niet alleen goed samen binnen de school, maar ook buiten de school werken we goed samen met onze partners.
We zijn er ontzettend trots op dat wij deze waardering hebben gekregen.

Ben Biesheuvel, 1 april 2023